Reklama na autobusach we Wrocławiu – z czym to się je?

Wrocław jest miastem dynamicznym, pełnym energii, a także szybko rozwijającym się gospodarczo. Już sama atmosfera naszego miasta sprawia, że reklama na autobusach okaże się tu szczególnie efektywna. Reklama w komunikacji miejskiej funkcjonuje oczywiście na zbliżonych zasadach we wszystkich dużych miastach Polski, najbardziej efektywna jest jednak właśnie w ośrodkach miejskich o gospodarczo-kulturowej charakterystyce Wrocławia. Pamiętać trzeba też, że równie efektywna, co reklama zewnętrzna jest przyciągająca uwagę pasażerów wewnętrzna reklama w autobusach, np. w formie projektorów i posterów.

Reklama w autobusach jest skuteczna i tania

Każdego dnia setki tysięcy ludzi we Wrocławiu przemieszczają się za pomocą środków komunikacji miejskiej, w tym przede wszystkim autobusami. Docelowy target marketingowy jest tu więc ogromny. Reklama na autobusach łączy w sobie możliwość działania punktowego i lokalnego. Zaletą lokalności działań marketingowych ograniczonych do miasta Wrocław wraz z aglomeracją jest oczywiście niższa cena kampanii reklamowej oraz możliwość lepszego wyboru jej zakresu tematycznego. Reklama w autobusach umożliwia nam skupienie się wyłącznie na sprawach wrocławskich, interesujących mieszkańców Wrocławia. Punktowe działanie reklamy umieszczonej w autobusach (zwłaszcza reklamy wewnętrznej) oznacza natomiast stałe skupienie uwagi odbiorcy na komunikacie reklamowym. W odróżnieniu od reklamy telewizyjnej, internetowej czy prasowej odbiorca komunikatu reklamowego nie ma możliwości pominięcia czy wyłączenia reklamy. Wszystkie te czynniki sprawiają, że reklama w środkach komunikacji miejskiej jest najbardziej efektywna nie tylko pod względem skuteczności, ale także w ujęciu kosztowym.

Bogactwo form reklamy

Reklama w autobusach to także bogactwo form komunikatu. Nowe, atrakcyjne formy przekazu reklamowego szczególnie silnie przyciągają uwagę mieszkańców dużych miast, takich jak właśnie Wrocław. Formy reklamy w komunikacji miejskiej to nie tylko klasyczna reklama wielkopowierzchniowa, a więc zewnętrzna reklama na autobusach w postaci ofoliowania pojazdu. To także mocowane kieszenie foliowe w różnych formatach, postery, wyklejanie szyb autobusów, jednostronne i dwustronne plakaty i wiele innych form. Wszystkie te rodzaje nośników reklamowych mają swoje nazwy, a teoria marketingu i reklamy dokładnie określa optymalny dla każdego z nich czas i natężenie kampanii: warto więc poznać je szerzej. Szczegółowe wyjaśnienia i definicje terminów stosowanych w reklamie w autobusach podaje autobox.com.pl – profesjonalne zestawienie rodzajów reklamy w autobusach pozwoli nam na dokonanie wyboru najbardziej dla nas atrakcyjnej formy reklamy.

Co reklamować w autobusach?

Reklama w autobusach skuteczna jest w przypadku właściwie każdego produktu. Szczególnie dobrze sprawdza się jednak w przypadku produktów nowych, z natury atrakcyjnych dla odbiorców, ciekawych wizualnie. To właśnie dlatego reklama na autobusach tak często promuje filmy, wydarzenia kulturalne oraz odbywające się we Wrocławiu imprezy miejskie i sportowe. Jest ona także doskonałym medium dla kampanii społecznych i politycznych obejmujących Wrocław i cały Dolny Śląsk. Ciekawa oprawa graficzna przygotowana przez dobre studio reklamowe pozwoli nam jednak tanio i skutecznie wypromować za pomocą reklamy w autobusach właściwie dowolny produkt lub usługę. Sami widzimy przecież na co dzień, jak różnorodne towary reklamuje się w środkach komunikacji miejskiej. Nie trzeba więc błędnie kojarzyć tej formy reklamy jedynie z wybranymi formami produktów – jest to reklama uniwersalna.